Saturday, September 28, 2013

Jag har pimpat Bosses urna/ I´ve pimped Bosses urn.


Bosses urna har stått på en hylla i vardagsrummet i snart 3 år och den var så fruktansvärt ful så att jag tog med den till jobbet och målade den. Älskar mitt jobb.
Bosses urn has been on a shelf in the living room for almost 3 years and it was so horribly ugly so I took it to work and painted it. I love my work.
Bosse
Den har en gräslig brun sandfärg ser ut som papp, Blä.  Målade först helt svart för att sedan gå loss totalt på den med diverse material och färger.
It has a horrible brown sand color, looks like cardboard, Ugh. I painted it first completely black and then went totally off on it with various materials and colors.
Ugly!
Better.

Detta blev slutresultatet. Ganska snygg tycker jag själv. Jag använde embossingpulver på kanten och toppen. Det blev för glansigt. Den såg väldigt prålig ut så jag dämpade glansen med lite brun och grön akryl färg.
This Is the end result. I´m happy with it. I used embossing powder on the edge and top. It was too shiny. It looked tasteless. I muted the shine with a little brown and green acrylic paint.

I´m happy with this.

B för Bosse.


Så här långt har jag kommit på den vita tavlan som jag håller på med. Den är inte så vit just nu men det ska den bli hade jag tänkt. 
This is how far I´ve come with the white painting. It is not that white right now but it will be, I hope.
White??? Not so much.

Här är Mayas och mitt andra projekt. Denna gången är det en Barbie tavla. Måste ha glitter på den. Glitter gör mig barnsligt glad. Varje jul hänger jag en stor tjock guldglitter boa på hallspegeln. Den är jätte tacky på alla sätt men den gör mig så glad. Fredrik hatar den : )
Here is Maya's and my second project. This time it's a Barbie painting. There just have to be glitter on it. Glitter makes me childishly happy. Every Christmas I hang a big thick gold tinsel boa on the hall mirror. It's really tacky in every way, but it makes me sooo happy. Fredrik hates it : )
Sparkly, shiny, twirly, skippy happy happy joyjoy!

Jag har fått för mig att vi (jag och Maya) ska göra möbler till hennes dockor. Vi har varit nere i källaren och hittat massa skräp som vi säkert kan klistra ihop till lite möbler. Jag skyller faktiskt på min chef  Eva. Hon kan se nyttan och det vackra i det andra skulle kalla för skräp och jag har märkt hur fruktansvärt roligt det kan vara att följa sina kreativa infall så nu ska jag bli de glamourösa dockornas möbelsnickare. I morgon ska jag och Maya göra dock mat av trolldeg. Maya ville ha en liten voodoo docka till sin docka oxå, haha. Får se om jag lägger upp ngt i morgon av det vi gjort.
I've got this idea that we (me and Maya) are to make furniture for her dolls. We've been down in the basement and found lot of junk that we can use to build stuff with. I blame the my boss Eve. She can see the use and the beautiful in the things other would call junk and I have noticed how fun it can be to follow tyour own creative whims .So now I´m the decorator to the glamourdolls. Tomorrow I and Maya will make doll food of troll-dough. Maya wanted a small voodoo doll for her doll, haha​​. We'll see if I post smth tomorrow of what we have done.

HaDe!!
Seeya!!

3 comments:

Anonymous said...

Gud var härligt kreativa ni är du och Maya. Riktigt snygga tavlor och urnan blev riktigt bra. Ha en fortsatt bra helg och många kramar.
/Helena i Snaben

Marita Johansson said...

Kanonfin blev urnan och tavlorna är såååå fina


Kraaaam

Cornelia said...

Urnan fick sig verkligen ett lyft, nu är den värdig att inrymma resterna av vackra Bosse!

Sen har ju du och Maya verkligen härliga projekt tillsammans!!

Heja er!